Everybody's got a dream

onsdag 22 februari 2012

Att ta hand om sig

För att må bra behöver man ta hand om sig. Så långt är nog de flesta med.
Vi väljer som vuxna själva det liv vi vill leva utifrån stora och små val vi gör hela tiden. Gör jag si leder det dit, gör jag i stället så leder det i en annan riktning och så korsas våra vägar hela tiden av andra som gör stora och små val som också är med och utformar hur våra val blir i slutändan.
Detta är väldigt spännande tycker jag och det kan faktiskt göra de simplaste valen mer spännande. Vad händer om jag ställer mig i den kön? Kommer det att leda till att jag pga det senare springer på en kär vän jag inte skulle träffast om jag ställt mig i en annan kö.. osv..
Är ni med mig?
Ett enkelt sätt när jag känner sig ur form är att skylla på någon annan för då behöver jag ju inte ta tag i och göra något själv, men där just där gör jag faktiskt ett val - att låta andras val påverka mitt liv utanför min kontroll.. Varför är det så lätt att hamna i den fällan att jag inte gör de rätta valen själv? För att jag ibland väljer att vara lat och oansvarig! Men numera är jag mer medveten om hur lat och oansvarig jag faktiskt kan vara.. Det är en start!

Ett sätt att ta hand om mig är att gå till Charlotta på Vila hos Stationshuset i Sandared. Där kan man få underbar, läkande massage. Charlotta är en väldigt go' och trevlig tjej dessutom!
..men jag måste erkänna det var längesedan jag gjorde rätt val där... Jag kommer endera dagen Charlotta! = )

Ta hand om er och gå i ut i den spännande världen och gör lite vardagsval- vem vet vad som händer härnäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar