Everybody's got a dream

tisdag 29 maj 2012

Traderafynd

För ett bra tag sedan la jag ett bud på ett vitrinskåp i furu på Tradera. Ofta när jag lägger bud så håller jag koll på budgivningen, men denna gången hade jag fullt upp med annat. Dagen efter att auktionen löpt ut fick jag ett mail där det stod "Grattis du har just köpt mitt vitrinskåp för 1 kr!". Gissa om jag är nöjd?!
Jag har velat ha ett rejält skåp i vår matplats där vi kan ha alla flingburkar och brödburken lätt tillgängliga från bordet. Egentligen hade jag tänkt mig ett riktigt gammalt allmogeskåp kanske i någon mustig originalfärg à la Dalarna, men de brukar vara ganska dyra.

Nu har det stått ett bra tag i vår matplats medan jag samlat ork, mod och inspiration till att måla det.
Skåpet är nu målat (inte i vitt utan i en härlig färg- så nu måste vi byta tapeter i köket... hihi), men jag ska sätta dit lite knoppar från butiken innan det är färdigt.
Såhär såg det ut före målning i alla fall:


Att skåpet är väldigt rejält var ju en extra bonus. För er andra som nu känner att "jag vill också fynda ett sånt skåp" så kan jag bara säga - kolla på blocket på bortskänkes. Där har jag sett flera liknande efter det att jag köpte mitt skåp.
För er som tycker att det ser väldigt omodernt ut så vill jag bara säga att med lite färg blir det fantastiskt fint - men det är en hel del jobb att lägga ner först.

Slutresultatet får ni som sagt när knopparna är på plats.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det är det som är lyckan att fynda ett skåp och måla det till ett underbart skåp som lätt bli en favorit..

    Ha en bra dag!
    kram wivi

    SvaraRadera