Everybody's got a dream

fredag 7 september 2012

Gamla möbler

 
Nu är Mauds allmogesoffa såld och en sekretär och en underbar röd dekormålad kista (syns i bakgrunden) har tagit plats i butiken.
Det är så jättekul när en kund kommer in i butiken och bara hittar den där möbeln eller prylen som den letat efter så länge! Men det är också svårt ibland att skiljas från en gammal pryl som man vet kan vara svår att finna igen... (Men verkar kunden väldigt lycklig över sitt fynd så går det lättare.)

Not: Maud är kvinnan som bodde och verkade i butikshuset före mig och som numera bor med sin sambo på Kreta.

1 kommentar:

  1. Jag har verkligen funderat mycket på det där med att skiljas från möbler. Jag tror inte jag skulle kunna ha ett sådant jobb, är alldeles för blödig=) Men samtidigt förstår jag att det är en härlig känsla att få ge någon annan det de letat efter!

    SvaraRadera