Everybody's got a dream

torsdag 24 oktober 2013

Vad hände?

Ja, vad hände kan man fråga sig... Det har varit tyst här på bloggen i en månad. Tiden och orken räcker inte helt till kan jag bara konstatera.
Nu är det höst i full styrka. De flesta löv ligger på marken eller yr omkring överallt, regnet öser stundtals ner (och upp - för hur är det annars möjligt att få regn in i näsan när man går med nerböjt huvud?) och till helgen ställer vi om klockan till VINTERtid.
Jag är ingen höstmänniska kan jag (o)villigt erkänna. Det är fantastiskt fint i början på hösten när trädens blad skiftar färg och kvällarna är ljusa och stilla, när dagarna kan vara riktigt varma och soliga. Men nu längtar jag till sandstränder i länder med 25 grader i havet och en sol som värmer bara ben och axlar...



Jag behöver ljus!
Jag behöver värme (men inte föör varmt)!
Så vad gör man då när man sitter "fast" här? Jo, man kan ta ett bad, tända ljus och en brasa, fixa lite te och krypa upp i soffan med en filt och en bok och helt enkelt intala sig att allt är precis som det ska och att jag har det precis så som jag vill ha det!

Idag är det öppet i butiken kl 14-18.
Välkomna!

PS. I november fyller butiken 3 år - håll utkik för mer information om hur det skall firas kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar